Föreläsningar

Selma bjuder in föreläsare 5-6 gånger per år. Här är några av de fantastiska inspiratörer och informatörer vi har haft nöjet att vara värd för.

Kika även in i kalendariet om du vill se aktuella händelser.

Appar och Digital utveckling

November 2017

Emma Wiklund från Entella kommer till Selma för att prata om den digitala utvecklingen när det gäller appar och lite historia. Hon kommer att ta upp möjligheter, utmaningar och visa några olika spännande case och affärsidéer som hennes företag har arbetat med och varit med och utvecklat.

Varumärkesprofilering

Oktober 2017

Annika Engström arbetar operativt och strategiskt inom marknadsföring. Hon talade om vikten att följa en enhetlig linje i företagsprofilen och att arbeta med sociala medier. Annika menar också att "för att nå de fina resultaten behöver man kliva ur komfort-zonen".

Digital Balans

Oktober 2017

Jeanette Juhnestam är hälsokonsult och arbetar med digital balans. Hon ger oss tips på hur vi kan minska överanvändningen av mobiler, surfplattor och digitala medier. Det är en fantastisk teknik vi har tillgång till, men det är bra om tekniken används i rimlig omfattning för att inte skapa onödig stress i vardagen.

Skapa resultat och Må Bra 

September 2017

Morgan Lindström från Nya Ledarskapet bjuder på verktyg för hur man kan skapa resultat i sin verksamhet. Han tränar idag företagare i fyra ledarkompetenser över en längre tid för att skapa ett bestående resultat. Förutom att bjuda på kunskap om hur man kan lyckas med bättre resultat brinner Morgan för att man samtidigt ska må bra och utvecklas.

Hälsa och Livsstil

Juni 2017

Maria Borgström som är Akupunktör och Hälso- och livsstilscoach berättade om olika personlighetstyper sett utifrån Traditionell kinesisk medicin och 5-elementsteorin. Vi fick lära oss om de olika personlighetstyperna för att lättare kunna förstå oss själva och andra. 

Referensmarknadsföring

Maj 2017

Jennie Kvintåhs berättade om referensmarknadsföringens fördelar och hur vi kan nätverka bättre. Du behöver inte arbeta hårdare utan istället ha en marknadsplan för vilka du ska nätverka med och varför.

Affärsutveckling

September 2016

Lisen Nordenswan är coachande affärsutvecklare. Hon talade bland annat om hur man leder sig själv som företagare. Ett verktyg är att göra en visionboard. Lisen berättade också om vikten av att ha en approach och visa vem du är i din yrkesroll.

VD för FutureWise

22 okt 2014

Trendspanaren Peter Siljerud funderade med oss – Hur ska vi planera framåt? Peter är en etablerad aktör inom trendspaning och omvärldsanalys. Med brinnande engagemang håller han inspirerande trendföredrag med tankeväckande omvärldsrapporter och provocerande framtidsscenarier.

Kundbemötandet

23 maj 2014

Titti Lisjö Dalen hjälpte oss se hur vi får nöjdare kunder genom vårt sätt att kommunicera med dem. Hur talar vi med dem? Vilka ord väljer vi att bemöta dem med? Varför är tonläget viktigt? Varför ska vi ställa många motfrågor?

Bli nätsmart

16 okt 2013

Jackie Kothbauer berättade för oss hur man blir NÄTSMART. Använd de 10% som ger 90% av effekten. Sluta jaga, ragga och sälja! Hjälp kunderna hitta dig med hjälp av social media och ditt personligt varumärke. Bli superstjärna i vilken bransch som helst.

Digital Intelligence

15 okt 2012

Marie Andervin från Digital Intelligence gav oss tips om hur vi kan använda hemsidan och inte minst sociala medier bättre och mer strategiskt i våra företag. Marie höll även en workshop med oss efter det ordinarie Selmamötet.